Gdyńskie muzeum motoryzacji

samochody

Gdyńskie Muzeum Motoryzacji zostało założone w roku 2007 przez prywatną osobę. Właściciel chciał zgromadzić zabytkowe samochody i motocykle. Ciekawym jest miejsce, gdzie samochody znajdują się. Hala pochodzi ze stoczni portu Gdynia, a jej wnętrze to wybrukowana uliczka z elementami stylizującymi ją na okres międzywojenny.

Co znajdziemy w Gdyńskim Muzeum Motoryzacji?

Oczywiście samochody osobowe i motocykle. Jest tam ponad 50 zabytkowych aut i ok. 150 motocykli. Wszystkie są bardzo dobrze odrestaurowane, a pochodzą z Anglii, Belgii, Francji, USA i Polski. Znajdziemy tu Mercedesy, Fordy i Fiaty. Pewne jest jedno, że takich aut nie znajdziesz przeglądając ogłoszenia motoryzacyjne.

Większość z pojazdów reprezentują produkcję motoryzacyjną sprzed końca II wojny światowej. Jednak nie brakuje tu polskich produkcji, także z okresu komunistycznej Polski. Mamy tu samochody używane codziennie jako karetki, czy służby mundurowe. Najstarszy samochód to auto z roku 1918 i jest nim brytyjski Raleigh. Marka ta znana była także z produkcji rowerów. Nie brakuje klasyki jak Ford T i Renault NN z połowy lat dwudziestych. Z niemieckich produkcji znajdziemy tu Mercedesa 170V i Mercedesa Stuttgart z 1926 roku.

Motocykle jakie możemy obejrzeć w tym muzeum to amerykański Indian, Harley-Dawidson WL z 194 roku, czy niemiecki BMW z lat trzydziestych. Oczywiście jest znany wszystkim Sokół.

Skoda Tudor 1948

Tak zwana potocznie Skoda to rzeczywiście Skoda 1101, która w Polsce w latach powojennych była niezwykle popularna. Powstała w 1945 roku, a jej konstrukcja oparta była o drewno i stal. Charakterystyczna garbata maska, dwoje drzwi i duże lampy na nadkolach to jej znak rozpoznawczy. Oczywiście była produkowana także wersja 4 drzwiowa i kabriolet. Łącznie do Polski trafiło w latach 1946-1951 nieco ponad 8000 sztuk.

Skuter OSA

To produkowany w Warszawskiej Fabryce Motocykli  w latach 1959-65 polski skuter. To jedyny skuter jaki był produkowany seryjnie w czasach PRL. OSA brała udział w rajdzie Tatrzańskim tuż po wejściu do produkcji i w swojej klasie były jednymi z lepszych pojazdów.